GYIK - Gyakran ismételt kérdések

Ezen az oldalon a leggyakoribb SSL tanúsítványokkal kapcsolatos kérdésekre találja meg a választ.

Milyen tanúsítványt válasszak?

Az SSL tanúsítvány kiválasztásakor igénybe veheti a tanúsítvány kiválasztási útmutatónk segítségét. Ha útmutatónk nem tud segítségére lenni a megfelelő tanúsítvány kiválasztásában, lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálatunkkal, mely segít kiválasztani az Ön számára alkalmas tanúsítványt.

Kapcsolatba léphet velünk közvetlenül ügyfélszámlájáról is, ha követelményét a Hivatalos követelmény menüponton keresztül küldi el nekünk.

Hogyan kell fizetni a tanúsítványért?

A tanúsítvány megrendelését követően fizetési felszólítást küldünk az Ön által kiválasztott számlázási e-mail címre. Miután megkaptuk az összeget, elküldjük az adott számlázási e-mail címre a hivatalos nyugtát.

A megrendelést fizetheti átutalással, vagy akár online bankkártyával is. További információt az ügyfélszámla súgójában talál. Ha nem kapott fizetési felszólítást vagy más gondja akadt, lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálatunkkal.

Miért megbízhatatlan a tanúsítvány?

A tanúsítvány megbízhatósága a tanúsítvány hatóság Intermediate tanúsítványára való csatlakozásával van garantálva az ún. bizalomláncban. A megbízhatóság gyakori hibái a hiányzó Intermediate tanúsítványok a szerveren, aminek következtében a látogató böngészőjében figyelmeztetés jelenik meg az SSL tanúsítvány ismeretlen kiállítójával kapcsolatban. Az Intermediate tanúsítványok pótolásával a szerveren a probléma eltűnik.

Miért nem jelenik meg a lakat a böngészőben?

Ha a böngészőben nem jelenik meg a lakat ikon, mint a biztonság jelképe, akkor a weboldal egyes részei nem biztonságos protokollon keresztül vannak betöltve. Az oldal teljes biztonságának és az ikon megjelenítésének érdekében szükséges az oldal minden egyes elemét HTTPS protokollon keresztül betölteni. Ha az oldalon javascript (Google Analytics) van betöltve vagy egy kép nem biztonságos HTTP protokollon keresztül, akkor az oldal nem lesz teljes egészében bebiztosítva és a lakat ikon nem jelenik meg.

Hogyan adhatom hozzá vagy szerkeszthetem a SAN-t a tanúsítványban?

SAN név szerkesztése és hozzáadása SAN tanúsítvány esetén lehetséges, mely legalább egy SAN-nal volt kiállítva. Ha szeretne SAN nevet beágyazni tanúsítványába, akkor lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálattal. Minden egyes SAN névért fizetnie kell az aktuális árlista árai alapján, kivéve ha már fizetett érte a tanúsítvány rendelésekor.

Hogyan ellenőrzöm a telepítés helyességét?

Az SSL tanúsítvány telepítésének helyessége online ellenőrizhető. A tanúsítvány hatóságok saját eszközeivel tesztelheti a telepítés helyességét, amelyek rácsatlakoznak az adott domainre és portra és elvégzik a tanúsítvány telepítésének ellenőrzését. Ha probléma merül fel, az ellenőrző figyelmezteti Önt és megoldást javasol. Az Intermediate tanúsítványokkal kapcsolatos gyakori gondok esetén megfelelő tanúsítványok letöltését ajánlja, így nem kell őket keresnie sem.

Győződjön meg tanúsítványa telepítésének helyességéről:

Mi az a CSR és hol juthatok hozzá?

A nyilvános kulcs (CSR) nélkülözhetetlen az SSL tanúsítvány kiállításához. Ezt a nyilvános kulcsot az Ön oldalának karbantartója (webhosting társaság) generálja ki az Ön számára vagy a szerver adminisztrátora, ahol a domain van elhelyezve, amelyre az SSL tanúsítvány ki lesz állítva.

További információt és a nyilvános kulcs generálásának lépéseit a nyilvános kulcsról szóló cikkben találja.

Használhatom a tanúsítványt más szerveren?

Igen, a tanúsítvány a nyilvános kulccsal van összekötve. Ha a tanúsítványt nyilvános kulccsal együtt exportálja, akkor bármilyen szerverre importálhatja és használhatja. A tanúsítvány több szerveren való használata viszont korlátozva van, lásd alább.

Használhatom a tanúsítványt több szerveren?

Az SSL tanúsítványok szerver licence az adott tanúsítvány hatóság szabályaitól függő. A GeoTrust és RapidSSL hatóságok tanúsítványait korlátlan számú szerveren használhatja, vizsont a Thawte és Symantec tanúsítványok minden fizikai szerver számára külön licencet igényelnek. Tehát, ha a tanúsítványt két szerveren szeretné használni, akkor a második licencet meg kell vásárolnia.

Hogyan exportálhatok egy tanúsítványt?

A tanúsítványt lehet magában vagy a nyilvános kulccsal együtt exportálni. A Microsoft felületen az exportáláshoz a PFX formátum használt, amelyben a tanúsítvány és a nyilvános kulcs együtt szerepelnek. Apache szerveren a tanúsítvány kezelése általában az OpenSSL eszköz segítségével történik, mellyel a tanúsítványt különböző formátumokba lehet exportálni. Az Apache szerverről történő export a kulcsokat és a tanúsítványt tartalmazó fájlok másolásával valósul meg. Ugyanis szöveges formátumban vannak elmentve.

Mi az a magán (privát) és nyilvános kulcs?

A nyilvános kulcs a tanúsítvány kérelmezésének pillanatában generálódik és semmilyen körülmények között nem hagyhatja el a szervert, mivel megszerzésével használhatóvá válik a szerver SSL tanúsítványa.

A nyilvános kulcs a tanúsítvány kérelmezése, mely a tanúsítvány hatóságnak van elküdve; ellenőrzés után a hatóság a nyilvános kulcsot aláírja és létrehozza az SSL tanúsítványt.

SSL kommunikáció során az adatok az ügyfél oldalán a szerver nyilvános kulcsával (tanúsítvánnyal) vannak titkosítva és a magán kulccsal pedig dekódolva a szerveren.

Mi az az Intermediate tanúsítvány és mire szolgál?

Az Intermediate tanúsítványok biztosítják a tanúsítvány megbízhatóságát és a szerverre az Ön tanúsítványával együtt kell telepíteni őket. A telepítés gyakori hibája az Intermediate tanúsítványok szerverre való telepítésének elfeledése, aminek következtében a látogató böngészőjében figyelmeztetés jelenik meg az SSL tanúsítvány ismeretlen kiállítójával kapcsolatban. Az Intermediate tanúsítványok pótolásával a szerveren a probléma eltűnik.

Hogyan módosíthatom a tanúsítvány adatait?

Az adatokat a már kiállított tanúsítványban nem lehet módosítani. Ha mégis szüksége lenne az adatok módosítására és még nem telt el 30 nap a tanúsítvány kiállítása óta, akkor lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálatunkkal, mely segít Önnek a probléma megoldásában.

A tanúsítványt nem lehet telepíteni vagy nincs privát kulcsom.

Ha gondja akad a tanúsítvány telepítésével, mint például a kiállított tanúsítvány sikertelen összeegyeztetése a CSR követelménnyel, akkor ingyen újrakiadathatja a tanúsítványt új CSR kérelemmel. Járjon el ugyanígy a magán kulcs törlése vagy lejáratása esetén. Az újrakiadás vagy az ügyfélszolgálat segítségével történik, vagy az adott tanúsítvány hatóság End User Portal felületén.

Szükség esetén lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálatunkkal, mely segít Önnek a tanúsítvány kiválasztásában és válaszol kérdéseire.